
Expediteur Import Zeevracht
- Full Time
- Rotterdam-Waalhaven
- een marktconform salaris tot € 3.450,- per maand EUR / Maand
Zoek jij een baan waar je aan de slag kan met import zeevracht? Zoek dan niet verder. Een middelgrote logistieke dienstverlener in Rotterdam-Waalhaven zoekt jou als nieuwe collega. In een klein en hecht team met 3 collega’s ben je verantwoordelijk voor het volledige proces van importzendingen. Van boeking in het Verre Oosten tot de afhandeling na aankomst in Rotterdam – jij houdt alles onder controle. Samen zorg je voor tevreden klanten en een sterke commerciële relatie.
Jouw communicatieve en administratieve skills zijn daarin belangrijk. Jouw aanstaand werkgever vindt het belangrijk dat jouw eerste weken goed zijn. En zorgt daarom voor een goede opstart en onboarding. Zodat je op een bepaald moment zelfstandig aan de slag kan. Het bedrijf is goed te bereiken met openbaar vervoer én eigen vervoer. En deze reiskosten krijg je netjes vergoed. Daarnaast heb je goede secundaire arbeidsvoorwaarden en is er veel ruimte om te groeien. Bij dit bedrijf werken zo’n 45 collega’s verdeeld over afdelingen als zeevracht, finance en sales en een warehouse van 7.500 m². Daarnaast werk je met Cargowise om jouw werk nóg efficiënter te maken.
Jij krijgt:
- Een marktconform salaris (tot € 3.450,- per maand), een bonusregeling en 8% vakantiegeld;
- Flexibele werktijden, met de mogelijkheid tot 1 dag thuiswerken per week;
- 25 vakantiedagen, een fietsleaseplan en fitness-uitruilmogelijkheden;
- Een gezellige personeelsvereniging met regelmatige uitjes en activiteiten;
- Professionele ontwikkelingsmogelijkheden in een internationaal opererend bedrijf.
Samen met je directe collega’s zorg je voor volledige afhandeling van de import-dossiers. Je werkt samen met vaste wegtransporteurs, carriers en andere afdelingen. Het is belangrijk dat je goed weet wat je doet en waar je mee bezig bent. En uiteraard dat de klant tevreden is én dat je commercieel de relatie met hen uitbouwt.
Verder ben je actief met het:
- Coördineren van importzendingen, van boeking tot aflevering bij de klant;
- Verzorgen van complete documentatie, zoals douaneafhandeling en facturatie;
- Onderhouden van contact met klanten, leveranciers en vervoerders;
- Controleren en beheren van operationele en financiële dossiers.
Jij hebt:
- Een afgeronde MBO 4-opleiding in logistiek of vergelijkbaar;
- Minimaal 2 jaar ervaring met import zeevracht of logistieke processen;
- Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk;
- Ervaring met systemen zoals Cargowise (pré) en MS Office;
- Een klantgerichte instelling en oog voor detail, met een commerciële mindset.
Enthousiast? Scroll verder. Of vertel ons wat je zoekt!
Is dit jouw baan? Solliciteer makkelijk en snel. Via de ‘Solliciteer-button’. Of mail naar info@boogwerkt.nl. Nieuwsgierig naar meer details? Je kan met ons appen, mailen en bellen.